fbpx

Interviu cu profesorul Wolfgang Kemmler, Institutul de Fizică Medicală, Universitatea Friedrich-Alexander din Erlangen-Nürnberg

 

Electrostimularea musculara a întregului corp (EMS) promite o dezvoltare eficienta a forței musculare în timp, care are efecte pozitive după doar o sesiune pe săptămână. Obiectivul său este o creștere rapidă a masei musculare și reducere a grăsimii corporale. Poate antrenamentul EMS să înlocuiască antrenamentul de rezistență convențional? Și poate ajuta la prevenirea bolilor sau a durerii?

Prof. Wolfgang Kemmler

În cadrul acestui interviu, Profesorul Wolfgang Kemmler, care a realizat mai multe studii privind efectele antrenamentului EMS, descrie publicul țintă pentru un program de instruire EMS, clarifică dacă este mai bine situat în domeniul fitness sau in terapie și explică dacă poate înlocui antrenamentul clasic .

Reporter: Care este principiul de functionare al EMS ?

Prof. Kemmler: În cazul EMS, impulsul de stimulare este aplicat mușchilor asemănător cu tehnologia de electrustimulare locală bine-cunoscută. Noul aspect al EMS este că nu numai că activează o zonă individuală a corpului, dar este capabil să stimuleze simultan toate grupurile musculare majore, dar cu intensitate regională variabilă. În total, acest lucru se referă la până la doisprezece regiuni ale corpului, cu o suprafață de aproximativ 2800 de centimetri pătrați.

Reporter: Cu ce poate contribui EMS la prevenirea bolilor sau a durerii din punctul dumneavoastră de vedere? Ați prefera să o poziționați în zona de fitness sau de terapie?

Prof.Kemmler: EMS are o mare varietate de aplicații. Procedurile terapeutice clasice utilizează în mod obișnuit stimulare electrică locală, de exemplu, atunci când scopul este refacerea tendoanelor afectate după leziunile ligamentului incrucisat anterior. Între timp,EMS este utilizat în principal în medicina preventivă, în special în cazul bolilor sistemice.

La persoanele în vârstă, de exemplu, aceasta se referă la așa-numita sarcopenie, pierderea țesutului muscular ca parte a procesului de îmbătrânire. Acestea fiind spuse, EMS  poate fi, de asemenea, utilizat în domeniul sportului de fitness sau competitional. În sporturile de competitie, este mai puțin folosit pentru a facilita îmbunătățirea performantelor în anumite discipline, ci mai degrabă pentru a contribui la întărirea și menținerea musculaturii spatelui.

Acest lucru este valabil pentru alergătorii sau cicliștii, care nu doresc să investească timp, de exemplu, în exerciții preventive pentru mușchii spatelui. În ansamblu, există multe domenii de aplicare diferite. EMS ar trebui să fie în primul rând recunoscut ca o tehnologie de antrenament orientată spre forță, adică atâta timp cât obiectivele antrenamentului nu sunt prea specifice, EMS poate fi văzută ca o opțiune eficientă din punct de vedere al timpului pentru un program de pregătire a forței.

Studiile existente arată că efectul EMS asupra masei musculare și hipertrofiei este unul important. Cu toate acestea, acesta produce un efect asupra abilităților funcționale cum ar fi forța musculară sau performanța

Studiul a investigat efectul EMS asupra sarcopeniei legate de vârstă.

Reporter: Ați efectuat un studiu privind antrenamentul EMS pentru sarcopenie. Ce intenționați să descoperiți?

Prof.Kemmler : Sarcopenia este o boală asociată cu procesul de îmbătrânire, caracterizat printr-o pierdere considerabilă a masei musculare și printr-o scădere dramatică a funcționalității. Mulți oameni nu mai pot să trăiască independent. De multe ori, sarcopenia este însoțită de obezitate. Această combinație se numește obezitate saropenică .

Activitatea fizică ar fi o opțiune de tratament în acest caz, însă mulți adulți care au îmbătrânit și care nu au făcut niciun sport până la acest punct nu doresc sau nu pot să se mobilizeze pentru a face sport. Acesta este un caz în care EMS oferă o opțiune de antrenare a musculaturii foarte accesibila, comună și individualizată. Accentul este pus pe menținerea sau creșterea masei musculare.

Funcționarea  musculaturii, dezvoltarea puterii a vitezei de mers și un procentaj mai scăzut de grăsime corporală sunt, de asemenea, obiective cheie de antrenament.

Reporter: Cum a fost efectuat acest studiu?

Prof.Kemmler: Acesta a fost un studiu controlat, randomizat, cu trei grupe cu varste cuprinse intre 50 si 65 de ani. Unui grup i-a fost administrat vitamina D și proteine, al doilea grup a fost alimentat cu proteine, vitamina D și EMS, în timp ce la al treilea grup i-a fost administrat numai vitamina D ca grup de control. Am efectuat o măsuratoare la inceputul studiului si o masuratoare finală după 16 săptămâni în care am măsurat aceiași parametri pe care i-am evaluat la începutul studiului.

Reporter: Care au fost rezultatele?

Prof.Kemmler: Un parametru clasic al sarcopeniei este pierderea masei musculare în brațe și picioare. A existat o creștere semnificativă a masei musculare atât în ​​grupul EMS și proteine, cât și în grupul de proteine. Ambele grupuri au prezentat, de asemenea, o reducere a procentului de grăsime corporală totală și abdominală. Zona abdominala, în special, este un factor de risc cardiometabolic.

Rezistența și viteza de mers pe jos au crescut doar în grupul combinat EMS si proteine. Viteza normală de mers este un parametru important de fitness deoarece este strâns legat de autonomie și de mortalitate. De altfel, grupul de control nu a prezentat nici o schimbare în compoziția corporală sau capacitatea funcțională în ciuda administrării de vitamina D.

Reporter: Este antrenamentul EMS potrivit în special pentru media de vârstă a subiecților din testare, sau recomandați, de asemenea si persoanelor tinere?

Prof.Kemmler: Cred că oamenii care sunt capabili și doresc să facă “sport” ar trebui să continue să facă acest lucru. Cu toate acestea, EMS poate fi o alternativă la antrenamentul de forță consumator de timp pentru sportivii de anduranță care suferă de dureri musculare ale spatelui, de exemplu. De fapt, EMS este o tehnologie foarte eficientă în timp. Mai ales pentru persoanele care nu dispun de motivație sau de timp pentru a face sport, EMS este o opțiune excelentă de a pune în aplicare obiectivele orientate spre forță, cum ar fi creșterea masei musculare, rezistența, stabilizarea, dar și reducerea grăsimii corporale.

 

Ca și în cazul antrenamentelor tradiționale de forță, efectele asupra performanței de anduranță tind să fie ușoare. Un alt aspect important este faptul că EMS ar trebui implementat ca parte a unei pregătiri personale ceea ce înseamnă interacțiunea strânsă între antrenor și client, pentru a asigura siguranța și eficienta. În acest sens, clientul are atenția constantă a antrenorului, plus feedback și motivație. Acesta este cu siguranță un factor-cheie pentru un antrenament reușit.

Reporter: Institutul dumneavoastră continuă cercetarea privind antrenamentul EMS și efectele sale asupra organismului? Aveți planuri de studii suplimentare?

Prof.Kemmler: Tocmai am finalizat un studiu privind durerile cronice, nespecifice. Am comparat un grup care a folosit tehnologia EMS cu un grup care a folosit antrenamentul convențional în tratarea durerilor de spate. Studiul a arătat că toate  metodele de antrenament au reușit să reducă în mod semnificativ intensitatea durerii. Studiul nostru a fost capabil să umple acest gol academic legat de ameliorareasemnificativa a durerilor de spate

Experienta Dream Body!

Abonare

Oferte si Informatii

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu noutatile si promotiile

abonare