fbpx

Cum te poate ajuta acest antrenament daca ai un job de birou?

 

Daca esti ca si mine si ai un job de birou vei stii foarte bine la ce ma refer.

Numele meu este Elena, am 35 de ani si sunt, poate ai ghicit, corporatista!

De ce zic asta, pentru jobul corporatist este in general un job sedentar, de munca la birou

Cu siguranta nu sunt singura in aceasta situatie, insa daca mi-ar fi spus cineva ca dupa terminarea facultatii de management, jobul meu va fi unul de stat la birou minim 8 – 10 ore zi, l-as fi trimis la plimbare.

E adevarat, am schimbat 2 joburi in aceasta perioada insa partea cu birou a ramas aproape neschimbata. Probabil stii la ce ma refer, la acele scaune inconfortabile pe care trebuie sa stai zi de zi, intr-o pozitie deloc confortabila si sa lucrezi la calculator.  Nu ma refer la scaunele directoriale, cu care te poti lasa pe spate si te invarti daca ai chef, ma refer la scaunele acelea de birou pe care le gasesti in hypermarketuri cu spatar mic si rigid. Exact, acele “chestii” incomode!

La inceput a fost ok, simteam ocazional cate o durere in partea de jos a spatelui, dar ziceam ca toata lumea: “am intepenit putin”.

Insa dupa 11 ani si 2 luni acel “intepenit putin”, s-a transformat in….m-am aplecat sa-mi iau geanta de unde o lasasem si am ramas asa!

Problema este ca am ramas asa indoita de mijloc 3 zile. Binenteles, ca orice alta femeie in locul meu m-am grabit sa merg la un doctor. Am sarit peste partea cu medical de familie, nu aveam timp de asa ceva si m-am programat direct la un cabinet privat de ortopedie.

Am mers indoita de spate dar cu un feeling bun, ma gandeam: am doar 35 de ani, nu poate fi asa grav!

Doctorita, cam de accea varsta cu mine, foarte amabila m-a examinat, mi-a facut o radiografie si a inceput sa zambeasca:

Dr: Stai mult in aceiasi pozitie?

Eu: Da, stiti lucrez la calculator cam toata ziua (am inceput si eu sa zambesc)

Dr: stai linistita, sunt probleme foarte des intalnite. Majoritatea persoanelor care le consult sufera de aceste afectiuni (zambind)…poti sa spui ca este boala secolului XXI

Imi venea si mie sa zambesc, dar mi se cam taiase, macar nu eram singura in aceasta situatie, parea o situatile globala

Eu: (cu un zambet fortat) inseamna ca nu e asa grav?

Dr.: esti tanara, corpul de ajuta, dar va trebui sa-l ajuti si tu pe el

Deja ma gandeam…cum naiba sa-l ajut, dandu-mi demisia? Sa mor de foame?

Dr.: ai un inceput de scolioza si hernie de disc lombara

Mi-a picat fata…la propriu. Cum naiba sa fiu asa defecta la doar 35 ani? De la scaunul ala nenorocit?

Dr.: Fumezi?

Eu: m-am lasat acum 2 ani, eventual o tigara ocazionala cu pritenii la un vin

Dr.: iti recomand pentru inceput sa faci cateva sedinte de kinetoterapie, sa te deblochezi. In cazul tau elongatia poate face minuni.

Ce naiba e elongatia, ma gandeam in mintea mea?

Dr.:Banuiesc ca orice ti-as zice nu vei putea sa-ti chimbi jobul, insa pentru a stopa evolutia herniei si a corecta pozitia corpului, prioritatea este sa-ti intaresti musculatura spatelui. O sa vezi ca dupa cateva luni de kinetoterapie te vei simtii mult mai bine.

Cateva luni? Pe bune? Voi suferii cateva luni ca sa ma simt un pic mai bine?

Eu: Deci nu-mi va trece de tot? Cam cate luni?

Dr.: nu poate nimeni sa-ti garanteze ca iti va trece, dar odata cu intarirea muschilor coloanei, te vei simtii mult mai bine. Prima luna va trebui sa mergi de 2-3 ori pe saptamana la kinetoterapie, iar apoi daca te simti mai bine de 2 ori pe saptamana e sufficient. Nu cred ca nu poti sa-ti faci timp 45 de minute de 3 ori pe saptamana, totusi vorbim de sanatatea ta!

Deja calculam, de 3 ori pe saptamanacate 45 de minute + drumul…cam 5 ore pe saptamana! Daca adaug asta la timpul pe care il petrec la sala….ce sa mai zic, un fleac, mai sa trebuiasca sa-mi iau liber de la lucru si sunt rezolvata!

Eu: stiti eu merg si la sala de 2 ori pe saptamana, e posibil ca asta sa-mi grabeasca recuperarea?

Dr.: sala iese din dicutie pentru moment, nu ai voie sa faci nici un sport sa ridici nici o greutate pe perioada cat vei face recuperare. Orice miscare gresita facuta la sala iti poate agrava simptomele si durerile. Eventual daca faci antrenament EMS, atunci ai putea impusca doi iepuri deodata

Eu: Antrenament EMS? Imi puteti da mai multe informatii?

Uitandu-se pe deasupra ochelarilor, cu un aer relaxat

Dr.: Electrostimularea musculara sau antrenamentul EMS este o un antrenament mai neconventional, un concept dezvoltat de nemti si  derivat din recuperarea medicala. Imbina recuperarea prin electrostimulare cu un antrenament de fitness si are rezultate foarte bune cand vine vorba de intarirea musculaturii spatelui.

Eu: Cu cat ar scurta timpul de recuperare?

Dr.: E greu de estimat acest lucru, insa cand este vorba de stimularea muschilor scheletici ai coloanei, electrostimularea este foarte eficienta. Este extrem de greu sa-ti activezi acei muschi prin alte metode. Vei salva si timp , pentru ca o sedinta dureaza doar 20 de minute si la doua pe saptamana nu va dura mai mult de 1 ora pe saptamana.

Ma si gandeam, elongatie si electrostimulare, suna extrem de…la naiba, hai sa zicem futurist. Dar daca dureaza doar 1 ora pe saptamana, la naiba, hai sa incerc si asta.

Eu:  Va multumesc pentru recomandare, imi voi face o programare sa vad cum ma simt dupa aceea.

Zis si facut, ajung acasa si il intreb pe prietenul google despre elonatie si electrostimulare. Surprinzator, am gasit mai multe informatii decat credeam.

De fapt elongatia este un mod de “decompresie a coloanei”, care se poate realiza pe o asa numita masa de inversie, adica stai atarnat de picioare cateva minute si sub propria greutate se elibereaza tensiunea dintre vertebre. Imi place sa stau cu picioarele in sus deci cred ca 5 minute pe un astfel de apparat s-ar putea chiar sa-mi placa 😊

Electrostimularea sau antrenamentul EMS cum este denumit pe internet, se pare ca are o baza mult mai solida si este folosit de la persoane cu probleme de articulatii, probleme cu sptele si pana la atleti profesionisti.

Peste tot scrie ca nu doare, ca dureaza putin, dar binenteles parerile despre eficienta lui sunt impartite intre cei care sustin ca e “un antrenament senzational” si cei care sustin ca e o “pacaleala”.

Am urmarit cateva filmulete pe youtube cu persoane care faceau acest antrenament si ce sa zic, nu parea ceva dureros sau inconfortabil.

Zis si facut, am gasit cateva optiuni pe net, si am ales una care parea mai de incredere, un studio care arata dragut, spatios si aproape de locul unde lucrez.

 

Antrenament EMS-Dream Body!

Mi-am facut o programare telefonica pentru o sedinta de proba a doua zi, in timpul pauzei de masa.

Pe scurt, am ramas placut surprinsa de antrenament, in loc sa plec obosita, plecam plina de energie (am sa detalizez mai mult antrenamentul in sine in alt articol)

Sa revenim la spatele meu! Dupa prima sedinta am facut o febra musculara care mi-a demonstrat ca aveam muschi in corp de existenta carora nu stiam 😊

La finalul fiecarei sedinte de antrenament, ma urcam 5 minute pe masa de inversie pentru elongatie. Daca iti place senzatia de a sta cu picioarele in sus e o experienta foarte placuta.

Initial mi-am facut un abonament de 1 luna cu 2 sedinte pe saptamana sa vad cum ma simt.

Febra musculara a disparut incepand cu al 3-lea antrenament si mi s-a diminuat simititor durerea de spate. Scepticismul initial s-a transformat bucurie. Senzatia de bine, de energie pe care o aveam dupa fiecare antrenament, bucuria de a ma putea misca din nou fara frica sau durere era nemaipomenita.

Am terminat cele 8 sedinte si era momentul sa trag concluzia:

Mi-a rezolvat acest antrenament problema de la spate?

DA, dupa doar 3 sedinte ma simteam deja mult mai bine, iar dupa cele 8 sedinte aproape uitasem ca aveam o problema cu spatele. Mobilitatea mi-a revenit, nu imi mai era frica sa ma misc, sa ma aplec dupa diverse lucruri.

Pe langa toate astea, asa, ca bonus, mi-am tonifiat corpul mai mult decat credeam ca e posibil si am dat jos vreo 2kg, chiar daca nu imi doream in special acest lucru.

Fiind o corporatista, cu timp extrem de limitat, am apreciat extrem de mult faptul ca acest antrenament dureaza doar 20 de minute si puteam sa-l fac in pauza de masa, fara sa pierd mult timp!

Drept urmare mi-am prelungit abonamentul.

Antrenament EMS-Dream Body!

Abonare

Oferte si Informatii

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu noutatile si promotiile